W TİP SİLOBUS

 

TEKNİK ÖZELLİKLER

W‑TİP SİLOBAS

ÖLÇÜLER & KAPASİTE

Genişlik
2450 mm – 2550 mm
Yükseklik
3800 mm – 3950 mm
Dingil Mesafesi
1310 mm
Boş Ağırlık
7000 kg – 8000 kg ± %5
Ön Tabla Yüksekliği
1220 mm / 1420 mm
Kapasite (Hacim)
30 m³ – 55 m³
Çalışma Basıncı
2 Bar
Test Basıncı
3 Bar
Çalışma Sıcaklığı
-40 ºC ~ +80 ºC

“W” TİP GÖVDE

Hacimsel olarak müşteri siparişine göre 30–55 m³ arasında üretim yapılır. Gövde malzeme kalitesi olarak yüksek mukavemetli EREĞLİ ve STRENX marka İsveç çeliği kullanılmaktadır. Gövdenin hafif olmasıyla birlikte faydalı yük taşıma miktarı maksimum değerlere ulaşmaktadır. Gövde “W” şeklinde olup, Basınçlı Kaplar 97/23/AT yönetmeliğine uygun sertifikalı ve uzman kaynakçılar tarafından imal edilmektedir. Gövde kaynak işlemi sonrası kaynaklı bölgelere NDT uygulaması yapılmaktadır. Silobasın çalışma basıncı 2 bar, test basıncı 3 bar olarak gerçekleşmektedir.

ŞASE

Monoblok şase yapısındadır ve 3 dingilli şase düzeni mevcuttur. EEC direktiflerine uygun olarak yüksek mukavemetli şase çeliği ve traversler kullanılmaktadır. Şase montajı sırasında optik lazer ölçme cihazı kullanılarak düzgün ve kusursuz şase imalatı gerçekleşmektedir. Dorse kulakları şase lamasına kılıçlama imalat yöntemiyle montaj ve kaynak edilmektedir. Şasenin yol tutuşu ve kavraması mükemmeldir. M.A.R.T.O.Y 2007/46/AT sertifikası mevcuttur.

SÜSPANSİYON & DİNGİL

Tamamı AKTAŞ marka süspansiyon; körüklü ve parabolik tek/çift katlı Z makas süspansiyon sistemi kullanılmaktadır. Ön dingil çekici kabininden kaldırma kumandalıdır. 3 × 9 Ton taşıma kapasiteli kampanalı veya diskli dingil sistemi kullanılmaktadır. Yerli dingil markası olarak SERTEL tercih edilmekte olup ithal dingil markalarında BPW veya SAF kullanılmaktadır.

FREN SİSTEMİ

WABCO 2S-2M EBS + RSS özelliklerinde ECE R13 BM/AEK Regülasyonuna uygun olarak montajı yapılır. Mevcut olarak ARFESAN marka 2 adet S.F.K ve 4 adet İ.F.K bulunmaktadır. Çekiciye standart fren yükü veren ve lastik aşınımını minimumda tutan dengeli bir fren sistemine sahiptir. Lastiklerin yol tutuşu ve fren hız değerleri istenilen seviyededir.

ELEKTRİK SİSTEMİ

ECE R48 sayılı BM/AEK Regülasyonuna uygun SA-BA marka 2×7 & 1×15 pollü bağlantılar ve ISO 12098’e uygun priz kullanılmaktadır.

KING–PIN

DIN 74080 kalitesinde ve ECE R55’e uygun 2” civatalı King-Pin kullanılmaktadır.

MEKANİK AYAK

Tek taraftan çevirmeli, çift hız devirli MAKERSAN marka 24 TON dinamik ve 50 TON statik yük kapasiteli dişli şanzımanlı ayak kullanılmaktadır.

LASTİK & JANT

R22,5 × 385/65 BRIDGESTONE R 179 lastik ve 11,75 × 22.5 Çelik Jant tercihi yapılır ve AB/458/2011 yönetmeliğine uygun montaj yapılır.

DOLUM SİSTEMİ

97/23/AT Basınçlı Kaplar yönetmeliğine uygun olarak tasarlanmış ve imal edilmiş DN 500 çapında menhol kapağından dolum yapılır. Üst dolum kapaklarında 4 adet kelebek civatalı sıktırma mevcuttur.

BOŞALTMA SİSTEMİ

Gövde üzerine dizayn edilmiş birbirinden ayrı 2 koniye sahiptir ve istenilen boşaltma basıncında her bir koniye bağlı havalı (pinch) vananın sıralı şekilde açılması ile boşaltma işlemi gerçekleşir. Boşaltma süresi taşınan malın yoğunluğu ve fiziksel özelliklerine bağlı olarak ortalama ≈45 dk.dır. Hızlı, seri ve akıcı bir boşaltma işlemi gerçekleşir. Silobas kazanı içinde mal birikimi gerçekleşmez.

BOYA

Tüm metal yüzeyler kumlama sonrasında 2 kat epoksi boya ile astarlanır ve daha sonra istenilen RAL kodunda 2 kat DYO akrilik boya ile fırınlı boyama kabininde boyanır. Boyama sonrası kuruma işlemi tamamlandıktan sonra çeşitli noktalardan elcometre ile boya kalınlığı ölçümü yapılır ve standart boyama değerleri elde edilir.

İŞARETLEME ve ETİKETLER

AB/19/2011 yönetmeliğine uygun zorunlu etiket yerleri ve araç tanıtım numarasının yanı sıra 2 adet arka reflektör, EC direktiflerine uygun reflektif şerit uygulaması, 70 ve 80 hız işaretleri ve uyarı etiketleri bulunmaktadır.

STANDART AKSESUARLAR

  • ECE R58 BM/AEK’ya uygun Arka Tampon
  • ECE R73 BM/AEK’ya uygun Bisiklet Korkulukları
  • 4” Flanşlı SEL marka Boşaltma Hortumu
  • FRP Çamurluklar
  • FRP Kitlenebilir Malzeme Dolabı (80 Lt.)
  • Teker Takozu
  • Arka Tampon Paspas ve paçalık
  • Krom Su Tankı
  • Yangın Söndürücü Kutusu
  • Bijon Anahtarı & Kol
  • Arkadan Çıkış Merdiveni
  • 4 Bar Basınç dayanımlı 2” Tahliye Ventili
  • Gliserinli Manometre
  • Her detayında bildiğiniz GÜVEN’ilir kalite ve işçilik

OPSİYONEL ÖZELLİKLER

  • JOST Kaldırma Ayağı
  • JOST King-Pin
  • ALCOA Alüminyum Jant
  • ASPÖCK Elektrik Seti
  • WABCO SMARTBOARD / e TASC
  • Orta Dingil Kaldırma Sistemi
  • Pnöm. Katlanabilen Üst Yürüyüş Gezi Platformu (h:1100 mm)
  • 4” Boşaltma Hortumu için PVC Borulu Muhafaza
  • 7800 (lt/dk) / 10800 (lt/dk) Elektrikli Kompresör
  • Silobas Gövdesine Yapıştırmalı Özel Reklam çalışması

 

TEKNİK ÖZELLİKLER

W‑TİP SİLOBAS

ÖLÇÜLER & KAPASİTE

Genişlik
2450 mm – 2550 mm
Yükseklik
3800 mm – 3950 mm
Dingil Mesafesi
1310 mm
Boş Ağırlık
7000 kg – 8000 kg ± %5
Ön Tabla Yüksekliği
1220 mm / 1420 mm
Kapasite (Hacim)
30 m³ – 55 m³
Çalışma Basıncı
2 Bar
Test Basıncı
3 Bar
Çalışma Sıcaklığı
-40 ºC ~ +80 ºC

“W” TİP GÖVDE

Hacimsel olarak müşteri siparişine göre 30–55 m³ arasında üretim yapılır. Gövde malzeme kalitesi olarak yüksek mukavemetli EREĞLİ ve STRENX marka İsveç çeliği kullanılmaktadır. Gövdenin hafif olmasıyla birlikte faydalı yük taşıma miktarı maksimum değerlere ulaşmaktadır. Gövde “W” şeklinde olup, Basınçlı Kaplar 97/23/AT yönetmeliğine uygun sertifikalı ve uzman kaynakçılar tarafından imal edilmektedir. Gövde kaynak işlemi sonrası kaynaklı bölgelere NDT uygulaması yapılmaktadır. Silobasın çalışma basıncı 2 bar, test basıncı 3 bar olarak gerçekleşmektedir.

ŞASE

Monoblok şase yapısındadır ve 3 dingilli şase düzeni mevcuttur. EEC direktiflerine uygun olarak yüksek mukavemetli şase çeliği ve traversler kullanılmaktadır. Şase montajı sırasında optik lazer ölçme cihazı kullanılarak düzgün ve kusursuz şase imalatı gerçekleşmektedir. Dorse kulakları şase lamasına kılıçlama imalat yöntemiyle montaj ve kaynak edilmektedir. Şasenin yol tutuşu ve kavraması mükemmeldir. M.A.R.T.O.Y 2007/46/AT sertifikası mevcuttur.

SÜSPANSİYON & DİNGİL

Tamamı AKTAŞ marka süspansiyon; körüklü ve parabolik tek/çift katlı Z makas süspansiyon sistemi kullanılmaktadır. Ön dingil çekici kabininden kaldırma kumandalıdır. 3 × 9 Ton taşıma kapasiteli kampanalı veya diskli dingil sistemi kullanılmaktadır. Yerli dingil markası olarak SERTEL tercih edilmekte olup ithal dingil markalarında BPW veya SAF kullanılmaktadır.

FREN SİSTEMİ

WABCO 2S-2M EBS + RSS özelliklerinde ECE R13 BM/AEK Regülasyonuna uygun olarak montajı yapılır. Mevcut olarak ARFESAN marka 2 adet S.F.K ve 4 adet İ.F.K bulunmaktadır. Çekiciye standart fren yükü veren ve lastik aşınımını minimumda tutan dengeli bir fren sistemine sahiptir. Lastiklerin yol tutuşu ve fren hız değerleri istenilen seviyededir.

ELEKTRİK SİSTEMİ

ECE R48 sayılı BM/AEK Regülasyonuna uygun SA-BA marka 2×7 & 1×15 pollü bağlantılar ve ISO 12098’e uygun priz kullanılmaktadır.

KING–PIN

DIN 74080 kalitesinde ve ECE R55’e uygun 2” civatalı King-Pin kullanılmaktadır.

MEKANİK AYAK

Tek taraftan çevirmeli, çift hız devirli MAKERSAN marka 24 TON dinamik ve 50 TON statik yük kapasiteli dişli şanzımanlı ayak kullanılmaktadır.

LASTİK & JANT

R22,5 × 385/65 BRIDGESTONE R 179 lastik ve 11,75 × 22.5 Çelik Jant tercihi yapılır ve AB/458/2011 yönetmeliğine uygun montaj yapılır.

DOLUM SİSTEMİ

97/23/AT Basınçlı Kaplar yönetmeliğine uygun olarak tasarlanmış ve imal edilmiş DN 500 çapında menhol kapağından dolum yapılır. Üst dolum kapaklarında 4 adet kelebek civatalı sıktırma mevcuttur.

BOŞALTMA SİSTEMİ

Gövde üzerine dizayn edilmiş birbirinden ayrı 2 koniye sahiptir ve istenilen boşaltma basıncında her bir koniye bağlı havalı (pinch) vananın sıralı şekilde açılması ile boşaltma işlemi gerçekleşir. Boşaltma süresi taşınan malın yoğunluğu ve fiziksel özelliklerine bağlı olarak ortalama ≈45 dk.dır. Hızlı, seri ve akıcı bir boşaltma işlemi gerçekleşir. Silobas kazanı içinde mal birikimi gerçekleşmez.

BOYA

Tüm metal yüzeyler kumlama sonrasında 2 kat epoksi boya ile astarlanır ve daha sonra istenilen RAL kodunda 2 kat DYO akrilik boya ile fırınlı boyama kabininde boyanır. Boyama sonrası kuruma işlemi tamamlandıktan sonra çeşitli noktalardan elcometre ile boya kalınlığı ölçümü yapılır ve standart boyama değerleri elde edilir.

İŞARETLEME ve ETİKETLER

AB/19/2011 yönetmeliğine uygun zorunlu etiket yerleri ve araç tanıtım numarasının yanı sıra 2 adet arka reflektör, EC direktiflerine uygun reflektif şerit uygulaması, 70 ve 80 hız işaretleri ve uyarı etiketleri bulunmaktadır.

STANDART AKSESUARLAR

  • ECE R58 BM/AEK’ya uygun Arka Tampon
  • ECE R73 BM/AEK’ya uygun Bisiklet Korkulukları
  • 4” Flanşlı SEL marka Boşaltma Hortumu
  • FRP Çamurluklar
  • FRP Kitlenebilir Malzeme Dolabı (80 Lt.)
  • Teker Takozu
  • Arka Tampon Paspas ve paçalık
  • Krom Su Tankı
  • Yangın Söndürücü Kutusu
  • Bijon Anahtarı & Kol
  • Arkadan Çıkış Merdiveni
  • 4 Bar Basınç dayanımlı 2” Tahliye Ventili
  • Gliserinli Manometre
  • Her detayında bildiğiniz GÜVEN’ilir kalite ve işçilik

OPSİYONEL ÖZELLİKLER

  • JOST Kaldırma Ayağı
  • JOST King-Pin
  • ALCOA Alüminyum Jant
  • ASPÖCK Elektrik Seti
  • WABCO SMARTBOARD / e TASC
  • Orta Dingil Kaldırma Sistemi
  • Pnöm. Katlanabilen Üst Yürüyüş Gezi Platformu (h:1100 mm)
  • 4” Boşaltma Hortumu için PVC Borulu Muhafaza
  • 7800 (lt/dk) / 10800 (lt/dk) Elektrikli Kompresör
  • Silobas Gövdesine Yapıştırmalı Özel Reklam çalışması